Na výlet, na houby, s krásnými výhledy

Po jednom vynechaném týdnu vydání článku vám ho dneska přináším. Je to sice opět se zpožděním, ale nebudu se tady na nic vymlouvat, i když výmluv bych měla dost, a vezmeme to prostě jako fakt. Ale teď už k dnešnímu tématu …

Vyrazíme dneska na výlet, co vy na to? Vydáme se na naučnou stezku „Okolo Rokytnice“ (ne)překvapivě vedoucí okolo Rokytnice nad Jizerou, měřící asi 13km a s krásnými výhledy právě na Rokytnici 🙂

P1160888P1160953P1160962PIC_0243

Na stezku můžete samozřejmě nastoupit na kterémkoliv jejím místě, ale já osobně bych vám doporučila se buďto ubytovat v úžasném penzionu Kamínek , nebo zaparkovat a parkovišti před ním, které je non stop zdarma. Odtud se tedy vydejme podél potoka až dojdeme na křižovatku, na níž vpravo vidíme první tabuli stezky (má číslo7). Tuto tabuli si kdo chce může přečíst, jinak budeme pokračovat rovně, dál podél potoka cestou vedoucí pod chalupou před námi a dále do lesa. A právě protože cesta povede místy i lesem, doporučuji vám vzít si něco na houby, neboť my jsme třeba právě v tomto lese houby našli 🙂

PIC_0246PIC_0265

Až projdeme lesem, přejdeme přes mostek a ocitneme se na asfaltce, vydáme se po ní doprava a ještě jednou doprava na hlavní silnici. Nebojte se, půjdeme po ní jen chvilku, protože jen, co se nám po levé ruce objeví sjezdovka, na které se o prázdninách jezdí na tříkolkách, vydáme se po jejím pravém (když jdeme nahoru, máme ji po levé ruce) okraji, kudy vede aleji štěrková cesta. Je to sice hrozný kopec, ale takové (a kratší) už budou dneska jen dva 😉

Krásné výhledy cestou

Nyní se tedy z rozcestí Sachrova cesta vydáme po stejnojmenném, tedy Sachrovu, hřebeni podél lesa s prvními výhledy na Rokytnici (Jo a tady opět rostou 😀 ) až na rozcestí Sachrův hřeben, kde dostane na výběr…

1. vpravo po silnici se vydáte dolů z kopce a až narazíte na modrou turistickou značku, budete po ní pokračovat na rozcestí Rokytnice nad Jizerou – Horní ves, kde se pak zase potkáme i s variantou 2.Snímek3
  2. půjdete rovně s krásnými výhledy na Rokytnici na ještě krásnější výhled z vyhlídky Stráž, na kterou se dostanete přes rozcestí Pod Stráží a Na Stráži, kde vás čeká to druhé, ale kratší stoupání a pak lesní cesta až na Stráž. Jenže je to odbočka, takže na rozcestí Pod Stráží se pak budete muset opět vrátit a odtud po louce po žluté turistické značce sejít na naše společné rozcestí Rokytnice nad Jizerou – Horní ves s variantou 1.Snímek1

My jsme to šli i s tou odbočkou, ale cestu 1 jsme si prošli zase jindy, takže vím, že obě jsou schůdné, ale kdybych to šla znovu, opět bych si pro výhledy raději vylezla až na Stráž, ale je to vaše volba 🙂

Tak ale teď už bez rozhodování pokračujeme všichni po modré TZ (=turistická značka) po silnici, poté louce s krásnými výhledy až opět narazíme na asfaltovou cestu a od modré TZ se odpojíme, neb se vydáme dolů vpravo a modrá vede na opačnou stranu 🙂

Nyní bude potřeba opravdu pozorně sledovat TZ naučné stezky, protože pak dojdeme na větší silnici, poté opět kousek půjdeme, potom odbočíme doleva a touto silnicí se dostaneme až dolů na hlavní, po které se vpravo dostaneme do centra, nejprve ke kostelu sv. Michaela a pak i na náměstí. Tady se můžete občerstvit, nakoupit něco v informačním centru a nebo třeba na poště odeslat pozdrav z tohoto výletu 🙂

Kostel sv. Michaela
Interiér kostela sv. Michaela
Radnice v Rokytnici nad Jizerou

Potom se ale budeme muset opět vrátit ke kostelu a tak, abychom ho měli po levé ruce vyjít naše dnešní poslední strmější stoupání. A tady, když se budete pozorně dívat vpravo kousek za kostelem můžete objevit zaniklé koupaliště, trochu smutné místo, ale taková na světě bohužel jsou 😦

Zaniklé koupaliště

Po vystoupání na náš dnešní poslední nejhorší kopec budeme touto silničkou pokračovat s výhledy na Rokytnici tentokrát z druhé strany, které se nám nabízejí na pravé straně 🙂

Tato cesta nás dovede až ke krásné kapličce, odkud už začneme klesat až k rozcestí Horní Rokytnice-informační středisko, kde po levé ruce mineme starou školu. Nyní nastane dnešní úúúúplně poslední, ale neskutečně mírné, nebojte se 🙂 , stoupání. Vybereme si totiž cestu rovně, po které už se v podstatě dostaneme až na naše výchozí místo. Pro upřesnění na další křižovatce půjdeme mírně vlevo a na rozcestí Rokytka-restaurace odbočíme vpravo na naše výchozí parkoviště 🙂

PIC_0236

Takže sláva nazdar výletu, nezmokli jsme (snad i vy 😉 ) už jsme tu, už jsme tady 😀 V nohách máme cca 13km a spoustu zážitků z cesty 🙂

Snímek4
Varianta 1.

Snímek2
Varianta 2.

Doufám, že se vám dnešní výlet líbil. A do komentářů se se mnou podělte o vaši oblíbenou načnou stezku nebo nějaký pěkný okruh s výhledy na krajinu 🙂

A už teď se na vás těším u příštího článku