Článek o učení tu byl před 2 měsíci, a proto jsem se dnes rozhodla vám sdělit něco, co jsem během ledna a února vyzkoušela. Sice to není úplně metoda na učení před testem, ale spíše na učení něčeho na dlouho, prostě něčeho, co po testu nechcete hned zapomenout, ale i přesto si myslím, že může být užitečná, tak jdeme na to 😉 …
Představují vám metodu PŘEHLEDŮ.
První přehledy, které vám tady ukážu jsou přehledy z němčiny, zatím jsem se dostala jen k přepisování úplných začátků, ale i tak si myslím, že pro inspiraci to stačí.
Začala jsem tedy členy.
1) Napsala jsem si jejich rozdělení na: určité, neurčité a nulové
2) Ke každé skupině jsem si napsala, kdy se používají: určité-překlad jako ten, ta a to, neurčité-překlad jako nějaký, nějaká, nějaké či jeden, jedna, jedno, nulový-vlastní jména a tituly
3) Do tabulky jsem si udělala přehled toho, jak vypadají konkrétní členy v konkrétních rodech
Další přehled jsem začala přehled osobních zájmen, zatím pouze v 1. pádě, ale nebojte to se dodělá 😉 Ale zpět k tomu přehledu, opět jsem si udělala tabulku, do této jsem vypsala osoby a jak s řeknou v jednotném a množném čísle
No a zatím posledním přehledem z němčiny mám slovesa v přítomném čase. Opět to ještě není samozřejmě vše, ale protože to píšu podle učebnice, kde to je takhle rozkouskované, tak mám napsané skloňování zatím jen pravidelných sloves a jak jinak než v tabulce s vypsanými osobami a zvýrazněnými důležitými koncovkami 😀
Ale pojďme se podívat i na jiné předměty, třeba na matematiku…
U nás je povinnost mít tento přehled udělaný , ale já si myslím, že to je jen správně, vzhledem k tomu, že v učebnicích, na jejichž vnitřních deskách jsou tyto informace napsané, odevzdáváme.
Tentokrát jsme dodělali podobnosti, takže mám nejprve vypsáno, jak podobnost vlastně vypadá a dále, podle čeho si mohou být 2 trojúhelníky podobné 🙂
No a dále jsme se učili třeba goniometrické funkce, takže na druhé straně podobnosti je přehled goniometrických funkcí ostrého úhlu.
1) Sinus – sin α=a/c, sin 0°=0, sin 90°=1
2) Kosinus – cos α=b/c, cos 0°=1, cos 90°=0
3) Tangens – tg α=a/b, tg°0°=0, tg 90°nemá smysl
4) Kotangens – cotg α=b/a, cotg 0°nemá smysl, cotg 90°=0
5) Vztahy mezi funkcemi úhlu – …
Tak a to je vše, ještě mám v plánu dodělat tu němčinu a napsat si ještě angličtinu.
Co myslíte vy, na jaký předmět bych toto mohla ještě využít, ozvěte se dole v komentářích. A pokud se vám článek líbil, nezapomeňte na like či sdílení, vším tím nás moc podpoříte XD
Pro dnešek čau
Miška
Tyyjo, jestli po tyhle technice budu chytra jako ty…tak to fakt musim zkusit!:P
To se mi líbíTo se mi líbí
Jj, určitě to zkus 😛
M.
To se mi líbíTo se mi líbí
Tyyjo…jestli po tyhle technice budu chytra jako ty tak to musim vyzkouset! 😛
To se mi líbíTo se mi líbí