Učení s Miškou: leden, únor 2016

Článek o učení tu byl před 2 měsíci, a proto jsem se dnes rozhodla vám sdělit něco, co jsem během ledna a února vyzkoušela. Sice to není úplně metoda na učení před testem, ale spíše na učení něčeho na dlouho, prostě něčeho, co po testu nechcete hned zapomenout, ale i přesto si myslím, že může být užitečná, tak jdeme na to  😉 …

Představují vám metodu PŘEHLEDŮ.

První přehledy, které vám tady ukážu jsou přehledy z němčiny, zatím jsem se dostala jen k přepisování úplných začátků, ale i tak si myslím, že pro inspiraci to stačí.

Začala jsem tedy členy.
1) Napsala jsem si jejich rozdělení na: určité, neurčité a nulové
2) Ke každé skupině jsem si napsala, kdy se používají: určité-překlad jako ten, ta a to, neurčité-překlad jako nějaký, nějaká, nějaké či jeden, jedna, jedno, nulový-vlastní jména a tituly
3) Do tabulky jsem si udělala přehled toho, jak vypadají konkrétní členy v konkrétních rodech

P1150746

Další přehled jsem začala přehled osobních zájmen, zatím pouze v 1. pádě, ale nebojte to se dodělá 😉 Ale zpět k tomu přehledu, opět jsem si udělala tabulku, do této jsem vypsala osoby a jak s řeknou v jednotném a množném čísle

P1150745

No a zatím posledním přehledem z němčiny mám slovesa v přítomném čase. Opět to ještě není samozřejmě vše, ale protože to píšu podle učebnice, kde to je takhle rozkouskované, tak  mám napsané skloňování zatím jen pravidelných sloves a jak jinak než v tabulce s vypsanými osobami a zvýrazněnými důležitými koncovkami 😀

P1150748

Ale pojďme se podívat i na jiné předměty, třeba na matematiku…

U nás je povinnost mít tento přehled udělaný , ale já si myslím, že to je jen správně, vzhledem k tomu, že v učebnicích, na jejichž vnitřních deskách jsou tyto informace napsané, odevzdáváme.

Tentokrát jsme dodělali podobnosti, takže mám nejprve vypsáno, jak podobnost vlastně vypadá a dále, podle čeho si mohou být 2 trojúhelníky podobné 🙂

P1150758

No a dále jsme se učili třeba goniometrické funkce, takže na druhé straně podobnosti je přehled goniometrických funkcí  ostrého úhlu.
1) Sinus – sin α=a/c, sin 0°=0, sin 90°=1
2) Kosinus – cos α=b/c, cos 0°=1, cos 90°=0
3) Tangens – tg α=a/b, tg°0°=0, tg 90°nemá smysl
4) Kotangens – cotg α=b/a, cotg 0°nemá smysl, cotg 90°=0
5) Vztahy mezi funkcemi úhlu – …

P1150750

Tak a to je vše, ještě mám v plánu dodělat tu němčinu a napsat si ještě angličtinu.

Co myslíte vy, na jaký předmět bych toto mohla ještě využít, ozvěte se dole v komentářích. A pokud se vám článek líbil, nezapomeňte na like či sdílení, vším tím nás moc podpoříte XD

Pro dnešek čau

Miška


3 komentáře: „Učení s Miškou: leden, únor 2016

Napsat komentář